Odpowiadamy na 10 pytań, które powstrzymują Cię przed kupieniem biura

W czasach niepewności i dynamicznych zmian na rynku zakup biura może budzić wiele pytań i wątpliwości. Czy to opłacalna inwestycja? Jakie są rzeczywiste korzyści płynące z posiadania własnej przestrzeni biurowej? Czy warto angażować kapitał firmy w nieruchomość? Jako przedsiębiorca na pewno stanąłeś przez tym dylematem. Chcemy Ci pomóc rozwiać wszelkie obawy, dlatego na podstawie rozmów z naszymi klientami zabraliśmy 10 najczęściej zadawanych pytań dotyczących zakupu własnego biura. Przeczytaj i upewnij się, że podejmiesz właściwą decyzję.

1. Czy zakup biura to nie zbyt duże obciążenie finansowe na start? Czy nie lepiej wynająć i zachować płynność finansową?
To prawda, że na samym początku zakup własnego biura wiąże się z dużym wydatkiem. Natomiast jeśli tylko możesz sobie na to pozwolić lub jesteś w stanie zaciągnąć kredyt, to na dłuższą metę będzie to najbardziej opłacalna strategia dla Twojej firmy. Wynika to m.in. z tego, że wyeliminujesz problem rosnących cen najmu, a wartość samej nieruchomości będzie stale rosła.
 

2. Co jeśli za kilka lat firma będzie potrzebować więcej przestrzeni lub będzie chciała się przenieść w inne miejsce?
Na wypadek takich sytuacji w ofercie Proton Office przewidzieliśmy uwzględnienie rozwoju firmy podczas zakupu biura. W ramach tej usługi można wykupić nieco większą przestrzeń, a następnie przeznaczyć ją na wynajem, by dodatkowo na niej zarabiać. Natomiast jeśli będzie konieczne przeniesienie firmy w zupełnie inną lokalizację, wtedy nieruchomość możesz sprzedać wraz z kredytem innemu przedsiębiorcy.

3. Czy koszty utrzymania własnego biura nie będą wyższe niż opłaty za wynajem?
Na pierwszy rzut oka opłaty związane z utrzymaniem mogą wydawać się większym zobowiązaniem, jednak analizując sytuację w perspektywie długoterminowej, wygląda to nieco inaczej. Koszty wynajmu to stałe, często rosnące obciążenie, które z czasem nie przynosi żadnych korzyści czy własności majątkowej. Dlatego lepiej zainwestować we własny lokal i mieć świadomość, że każda wydana złotówka przyczynia się do budowania kapitału firmy.
 

4. Czy wartość nieruchomości nie spadnie w przyszłości, a tym samym wartość inwestycji firmy?
Eksperci są zgodni co do trendów na aktualnym rynku nieruchomości –  ceny biurowców nie spadną. Inflacja, rosnące ceny gruntu i koszty wykonawstwa sprawiają, że wartość budynków będzie tylko rosła. Dlatego jeśli zainwestujesz w nowoczesny budynek w atrakcyjnej lokalizacji, tak jak w przypadku Proton Office, możesz mieć pewność, że to będzie opłacalna inwestycja.

5. Czy wynajem nie daje większej elastyczności w razie konieczności zmiany lokalizacji lub powiększenia przestrzeni?
Tak jak wspomnieliśmy wyżej, po zakupie biura na własność w Proton Office, nie ma przeciwwskazań, aby podnajmować część wykupionej przestrzeni, lub sprzedać całość. Natomiast bardzo możliwe, że nie będziesz czuć takiej potrzeby ze względu na elastyczność, którą zapewniamy. W naszym nowoczesnym biurowcu przy ul. Marcika 14a dopasujemy lokal do Twoich potrzeb zarówno pod względem układu przestrzennego, jak i wyposażenia.
 

6. Czy moja firma będzie w stanie pokryć koszty ewentualnych remontów i modernizacji w przyszłości? 
Takie obawy mogą się rodzić w przypadku zakupu biura, które było eksploatowane przez wiele lat, a więc wymaga kosztownego remontu i prac modernizacyjnych. Natomiast Proton Office to świeżo wykończone lokale w budynku klasy A, na które zapewniamy 5 lat gwarancji. Dzięki temu możesz zapomnieć o takich zmartwieniach przez co najmniej najbliższe kilka lat.

7. Czy zobowiązania kredytowe nie staną się zbyt dużym obciążeniem dla firmy? 
Bazując na historiach naszych klientów, jesteśmy w stanie stwierdzić, że zobowiązania kredytowe mogą być mniejszym obciążeniem niż w przypadku miesięcznych kosztów najmu. Jeśli masz co do tego wątpliwości lub potrzebujesz fachowej porady, skontaktuj się z nami. Skierujemy Cię do naszego doradcy finansowego, który wytłumaczy Ci wszelkie sprawy z kredytowaniem.
 

8. Czy zakupione biuro będzie w dobrej lokalizacji na kolejne lata? Skąd mam mieć pewność, że ta lokalizacja nadal będzie atrakcyjna?
Proton Office powstaje w dzielnicy Łagiewniki-Borek Fałęcki – miejscu na mapie Krakowa, które cały czas prężnie się rozwija. To doskonale skomunikowana okolica, w której znajdują się m.in. peron szybkiej kolei, pętla tramwajowo-autobusowa, centrum handlowe Zakopianka czy wyjazd na obwodnicę. Te zalety sprawiają, że położenie przy ul. Marcika 14a będzie niezmiennym atutem Twojego nowego biura przez wiele lat.

9. Czy firma będzie w stanie pokryć wszelkie opłaty i podatki związane z posiadaniem nieruchomości?
Biurowiec Proton Office jest objęty 5-letnią gwarancją, natomiast wszystkie media zostały w nim tak zorganizowane, by opłaty stałe były na minimalnym poziomie. W tym celu zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne oraz system klimatyzacji i wentylacji VRV firmy Daikin, który ułatwi oszczędzanie energii. 
 

10. Czy zakup biura to nie za duże ryzyko w porównaniu z elastycznym wynajmem, który można łatwo zakończyć?
O ile zależy Ci na możliwości zmiany biura z dnia na dzień, wynajem wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. Jednak pod względem stabilności firmy i Twoich finansów, jest to zdecydowanie bardziej ryzykowna opcja. Dlatego jeśli chcesz ustabilizować koszty związane z prowadzeniem działalności i ochronić się przed ciągle rosnącymi kosztami wynajmu, zakup własnego biura to jedyne rozwiązanie, które może przynieść korzyści finansowe i wizerunkowe w dłuższej perspektywie.

Przestrzenie biurowe Proton Office nadal są w sprzedaży! Kliknij tutaj i zobacz, które lokale są jeszcze dostępne.
Zadzwoń Napisz